مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 20:252022-01-07ورزشي

پایان یک پهلوان و تازگی داغی کهنه


بیش از نیم قرن از پایان یک پهلوان می گذرد اما نام و یاد و خاطرات جهان پهلوان تختی هرگز از یادها نمی رود و هر سال هفدهم دی ماه، ورزش ایران و تاریخ پهلوانی این دیار داغدار داغی کهنه اما در عین حال تازه می شود.

- سال 1346 در چنین روزی بود که خبر مرگ قهرمانی از نسل پهلوانان اسطوره ای این سرزمین، به یک باره مردم ایران را در بهت فرو برد و 54 سال است که همه علاقه مندان به منش پهلوانی، روز هفدهم دی ماه بر سر مزار آقا تختی در ابن بابویه شهرری حضور پیدا کرده و به این اسوه فتوت و جوانمردی ادای احترام می کنند.

در گذشته مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا تختی به طور خودجوش و کاملا مردمی برگزار می شد اما طی 20 سال گذشته و از سال 1380 تا کنون، با ورود دستگاه های دولتی، این مراسم توسط نهادهای ورزشی و مسؤولان شهرستان ری برگزار می شود.

در گذشته فضای مناسبی برای برگزاری مراسم در اطراف مزار تختی وجود نداشت اما در حدود پنج سال گذشته مقبره ای احداث شده و فضایی در نظر گرفته شده بود اما این فضا نیز مناسب برگزاری مراسم نبود و پس از آنکه طی سال های اخیر شبستان آستان شیخ صدوق احداث و به بهره برداری رسید، امسال برای اولین بار، مراسم در داخل شبستان برگزار شد.

با این وجود همه کسانی که در این مراسم شرکت می کنند، فقط برای زنده نگه داشتن نام و یاد جهان پهلوان تختی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان یک پهلوان و تازگی داغی کهنه

پایان یک پهلوان و تازگی داغی کهنه