مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 دی 1400 ساعت 20:152022-01-07بين الملل

طالبان از جامعه جهانی خواست بدون تعصب سیاسی به افغانستان کمک کند


آژانس های کمک رسانی جهانی هشدار داده اند که انتظار می رود بیش از نیمی از جمعیت 38 میلیونی افغانستان در زمستان امسال با گرسنگی مواجه شوند.

- آژانس های کمک رسانی جهانی هشدار داده اند که انتظار می رود بیش از نیمی از جمعیت 38 میلیونی افغانستان در زمستان امسال با گرسنگی مواجه شوند.

عبدالغنی ملابرادر معاون نخست وزیر کابینه طالبان از جامعه جهانی خواست در ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان به دور از تعصبات سیاسی شتاب کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از خبرگزاری فرانسه، ملابرادر در پیام ویدئویی با اشاره به آن که برف و سیل اخیر وضعیت مردم افغانستان را بدتر کرده ، گفت: جهان موظف به کمک است.

وی افزود: جامعه جهانی باید از مردم افغانستان بدون هیچ گونه تعصب سیاسی حمایت و به تعهدات بشردوستانه خود عمل کند.

ملابرادر تاکید کرد که آب و هوا ( زمستان ، سرما ) وضعیت حساس مردم افغانستان را بدتر کرده است و طالبان آماده همکاری برای توزیع کمک های بین المللی در سراسر کشور است.

به دنبال قدرت گرفتن طالبان و مسدود شدن میلیاردها دلار از دارایی های افغانستان توسط آمریکا، این کشور با هرج و مرج مالی، افزایش تورم و بیکاری روبه رو شده است.

آژانس های کمک رسانی جهانی هشدار داده اند که انتظار می رود بیش از نیمی از جمعیت 38 میلیونی افغانستان در زمستان امسال با گرسنگی موا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان از جامعه جهانی خواست بدون تعصب سیاسی به افغانستان کمک کند

طالبان از جامعه جهانی خواست بدون تعصب سیاسی به افغانستان کمک کند