مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 16:252022-01-06فرهنگي

باغ جهانی اکبریه؛ پنج شنبه بازار صنعت دست خراسان جنوبی


سرپرست معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند هر پنج شنبه میزبان هنر هنرمندان خراسان جنوبی ست که آن چه را تولید کرده اند برای فروش در بازارچه صنایع دستی آن عرضه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سرپنجه هنر مردان و زنان این سرزمین بر روی تار و پود فرشینه ها قالی، قالیچه، گبه، جاجیم و.

) حوله ها یا همان برک بافی، نقش زدن بر دل سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، خلق آثار از میان گل های رس ( سفال ها)، از گذشته و تا حال ورق زرینی ست بر کتاب صنعت دست خراسان جنوبی که  12 سال است در بازارچه صنایع دستی مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه این هنرها  هر پنج شنبه به نمایش و فروش می رسد.

از این رویداد می توان به عنوان پنج شنبه بازار هنر صنعت دست خراسان جنوبی یاد کرد که در این برهه ای که اپیدیمی جهانی کرونا همه کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داد  هنرمندان این هنرهای دستی هم به آن ها ضربه ای سنگین وارد شد.

زهره اسدپور سرپرست معاونت صنایع دستی و هنر های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: رویداد صنایع دستی و جشنواره فروش ویژه محصولات صنایع دستی در بازارچه صنایع دستی اکبریه هر هفته برگز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ جهانی اکبریه؛ پنج شنبه بازار صنعت دست خراسان جنوبی

باغ جهانی اکبریه؛ پنج شنبه بازار صنعت دست خراسان جنوبی