مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 دی 1400 ساعت 12:102022-01-06فرهنگي

دلیل مخالف با اعطای نوبل به «پابلو نرودا» چه بود؟


بر اساس اطلاعات اخیرا منتشرشده، آکادمی سوئد در ابتدا مخالف اعطای جایزه نوبل ادبیات سال 1971 به «پابلو نردودا» شاعر شیلیایی بوده است.

- بر اساس اطلاعات اخیرا منتشرشده، آکادمی سوئد در ابتدا مخالف اعطای جایزه نوبل ادبیات سال 1971 به پابلو نردودا شاعر شیلیایی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، گرچه پابلو نرودا در نهایت موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات 1971 شد اما بر اساس اطلاعات آرشیوی که آکادمی سوئد پس از 50 سال فاش کرده، اعضای هیات داوران این جایزه معتبر ادبی به دلیل تمایلات کمونیستی این شعر شیلیایی علاقه ای به اعطای نوبل به او نداشتند.

فهرست نامزدهای جایزه نوبل ادبیات در هر دوره برای مدت 50 سال فاش نمی شود و آکادمی سوئد امسال اطلاعات محرمانه در رابطه با اعطای جایزه سال 1971 را منتشر کرده؛ سالی که گرچه پابلو نرودا برای شعری که سرنوشت و رویاهای یک قاره را زنده می کند مورد تحسین قرار گرفت و برنده نوبل ادبیات شد اما در پشت صحنه برخی از اعضای آکادمی سوئد نسبت به اعطای این جایزه به نرودا مردد و معتقد بودند تمایلات کمونیستی او و قصیده هایش در ستایش استالین با وصیت آلفرد نوبل مغایرت دارد که بر اساس آن، این جایزه به فردی اعطا می شود که در عرصه ادبیات برجسته ترین آثارش را در جهتی ایده آل خلق کرده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل مخالف با اعطای نوبل به «پابلو نرودا» چه بود؟

دلیل مخالف با اعطای نوبل به «پابلو نرودا» چه بود؟