مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 17:152022-01-05فرهنگي

گفتگو با سولیست «نوحه خوان»/انتشار جهانی اثری عاشورایی+آهنگ


اثر «نوحه خوان» برای من مثل داستانی کامل از تصاویر یک حماسه است، حماسه ای که در آن خشم و غم، تحسین و تأسف، و گاهی لبخندی در بهشت را تداعی می کند و بدون شک از تأثیرگذارترین آثار هنری بود که تا کنون با آن مواجه شده بودم.

- حالا آقای رهبری در تازه ترین فعالیت هنری خود روی این اثر سمفونیک، آن را برای سولوی تار ایرانی نوشته و با نوازندگی تار آیدین علیانسب به سفارش شرکت جهانی ناکسوس ضبط کرده است.

علاوه بر مفاهیم عاشورایی ـ تعزیه ای تنیده در بافت، فرم و آرتیکولاسیون موسیقایی این اثر، جنبه چند وجهی آن به معرفی موسیقی ایرانی خاصه معرفی تار به عنوان یکی از سازهای موسیقی اصیل ایرانی در سطح جهانی از نکات برجسته این پروژه محسوب می شود.

در همین خصوص به بهانه اثر عاشورایی نوحه خوان با آیدین علیانسب سولیست(تک نواز) آن گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه می خوانید: چطور شد که با استاد رهبری چهره شناخته شده موسیقی کلاسیک جهان همکاری کردید.

  ایده همکاری در اثر نوحه خوان اولین بار از طرف چه کسی مطرح شد؟ اواخر خرداد سال 99 بود که آقای امیر آهنگ با من تماس گرفتن و توضیحاتی در مورد اثر نوحه خوان و نحوهٔ همکاری ارائه دادند، پیشنهاد اجرای این اثر برای من موجب افتخار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفتگو با سولیست «نوحه خوان»/انتشار جهانی اثری عاشورایی+آهنگ

گفتگو با سولیست «نوحه خوان»/انتشار جهانی اثری عاشورایی+آهنگ