مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 دی 1400 ساعت 06:102022-01-05بين الملل

استرالیا و ژاپن معاهده ای درخصوص همکاری های امنیتی امضا می کنند


پس از اینکه نخست وزیر ژاپن سفرهایش را به استرالیا و آمریکا به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 لغو کرد، استرالیا و ژاپن قرار است روز پنجشنبه در یک نشست مجازی معاهده ای را برای تقویت همکاری های دفاعی و امنیتی امضا کنند.

- پس از اینکه نخست وزیر ژاپن سفرهایش را به استرالیا و آمریکا به دلیل افزایش موارد ابتلا به کووید-19 لغو کرد، استرالیا و ژاپن قرار است روز پنجشنبه در یک نشست مجازی معاهده ای را برای "تقویت همکاری های دفاعی و امنیتی" امضا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که رهبران هر دو کشور یک توافقنامه دسترسی متقابل را امضا خواهند کرد؛ توافقنامه ای که برای اولین بار چارچوبی را برای نیروهای دفاعی هر دو کشور تنظیم می کند تا با یکدیگر همکاری کنند.

موریسون در بیانیه ای اظهار کرد: این معاهده، بیانیه تعهد دو کشور (استرالیا و ژاپن) برای همکاری در مواجه با چالش های امنیتی استراتژیک مشترکی خواهد بود که با آن ها روبه رو هستیم و همچنین به ایجاد امنیت و ثبات منطقه هند-اقیانوسیه کمک خواهد کرد.

استرالیا و ژاپن همچنین قصد دارند درخصوص فرصت هایی برای تقویت مشارکت های دولتی و تجاری در زمینه انرژی پاک، فناوری های حیاتی و مواد بحث کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استرالیا و ژاپن معاهده ای درخصوص همکاری های امنیتی امضا می کنند

استرالیا و ژاپن معاهده ای درخصوص همکاری های امنیتی امضا می کنند