مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 10:352022-01-04اجتماعي

یادمان سازی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه به سبک طاغوتی


کتیبه ای به سبک پادشاهان عصر باستان و به منظور یابود زلزله سرپل ذهاب در دل کوه حجاری شد تا نام استاندار و دولت تدبیر و امید در پیش چشم آیندگان خود نمایی کند.

- پس از عبور از پلیس راه سرپل ذهاب در دوراهی ورودی شهر و کمی بالاتر از دامنه کوه فعالیتی به چشم می خورد که در نگاه رهگذران عجیب و غریب به نظر می رسد زیرا داربست هایی کوه را احاطه کرده و کارگرانی مشغول کندن کوه هستند.

با پیگیری خبرنگاران مشخص شد که این استحکامات برای نصب یادمان زلزله آبان سال 1396 در غرب استان کرمانشاه که خسارت سنگینی بر منطقه وارد کرد و قرار است بر روی کوه یادمانی برای آسیب دیدگان از زلزله و یادآوری کمک های هم وطنان در بازسازی این مناطق کنده شود یا نصب شود.

ناگفته نماند که شهر سرپل ذهاب یکی از قدیمی ترین کتیبه های بشری را در خود جای داده است؛ سنگ نگاره آنوبانی نی منسوب به او در شهر سرپل ذهاب، از قدیمی ترین سنگ نبشته های ایران با قدمتی حدوداً 4800 سال است که البته حال و روز خوشی ندارد و در حیاط یک مدرسه قرار دارد.

یکی دیگر از کتیبه های مشهور جهان در آن سوی استان کرمانشاه قرار دارد؛ سنگ نوشته بیستون بزرگ ترین سنگ نبشتهٔ جهان، نخستین متن شناخته شدهٔ ایرانی و از آثار دودمان هخامنشیان است که هر دو این آثار تاریخی را شاهان در گذشته برای اقداماتی که داشته اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادمان سازی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه به سبک طاغوتی

یادمان سازی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه به سبک طاغوتی