مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 08:552022-01-04دانش

دستگاه متمرکزکننده فتوولتاییک(CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد


در پی همکاری مشترک صورت پذیرفته فی مابین دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تفرش، پژوهشگاه نیرو و شرکت پارس لیزر ، دستگاه متمرکز کننده فتوولتاییک (cpv) خانگی، - دستگاه متمرکزکننده فتوولتاییک(CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد ایسنا/مرکزی در پی همکاری مشترک صورت پذیرفته فی مابین دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تفرش، پژوهشگاه نیرو و شرکت پارس لیزر ، دستگاه متمرکز کننده فتوولتاییک (cpv) خانگی، در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد.

طراحی و ساخت این دستگاه در آزمایشگاه انرژی های نو دانشگاه تفرش زیر نظر دکتر مهدی پور عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تفرش انجام و به اتمام رسیده است.

مهندس اسماعیل شهریاری عضو تیم طراحی و ساخت این طرح در اینباره گفت: در این طرح دیش خورشیدی وجود دارد که حرکت خورشید را دنبال می کند و از سیستم موسوم به MCPV در ساخت این دستگاه استفاده شده است که می توان تشعشع خورشید را با 10 تا 30 برابر نور خورشید بر روی سلول خورشیدی متمرکز کرد.

وی اضافه کرد: برای حصول عملکرد مناسب لازم است که سلول خورشیدی خنک شود که اینکار توسط آب انجام می شود و آب گرم تولید شده را می توان در مصرف واحد خانگی مورد استفاده قرار داد که در نهایت این طرح باعث می شود که میزان تولید برق سلول خورشیدی نسبت به سطح تشعشع ورودی بیشتر و هزینه نهایی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه متمرکزکننده فتوولتاییک(CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد

دستگاه متمرکزکننده فتوولتاییک(CPV) خانگی در دانشگاه تفرش طراحی و ساخته شد