مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 دی 1400 ساعت 06:002022-01-04اجتماعي

آنچه از زلزله بلا می سازد


یک متخصص در زمین شناسی و لرزه زمین ساخت گفت: زلزله برخلاف تصور عموم، اصلا فاجعه و بلا نیست بلکه بخشی از فرآیند تکاملی زمین است و آن بخشی که ما آن را بلا می نامیم موردی است که عدم اطلاع ما و عدم رعایت نکات ایمنی در مقابل زمین لرزه است.

- محمدمهدی خطیب در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه عدم اطلاع از مناطقی که در معرض زلزله است و اینکه چگونه در این مناطق خود را حفظ کنیم باعث ایجاد ترس شده است، افزود: بنابراین زمین لرزه هم یک پدیده طبیعی است که باتوجه به اینکه اصلا در سرشت خلقت و هستی هیچ شری آفریده نشده و آنچه آفریده شده خیر است زمین لرزه هم بخشی از همان فرآیند تکاملی است و این ما هستیم که با نحوه برخورد خود فکر می کنیم که زلزله بلا است.

این متخصص زلزله با بیان اینکه آرزو می کنم با درایت علمی و توجه به نکات علمی، دیگر شاهد زلزله های چون زلزله بم نباشیم، تصریح کرد: زمین لرزه ها پیامدهایی هستند که هم رخ دادن آنها حائز اهمیت و مطالعه است و هم باید مطالعه شود.

خطیب بیان کرد: ایران بدلیل حرکت ورقه ها بسوی همدیگر و گرفتار در یک پهنه همگرا در یک منطقه فعال زمین ساختی است و تنش های ناشی از اعمال حرکت پوسته زمین باعث فعالیت گسل ها شده؛ لذا ما در یک منطقه فعال هستیم و همیشه انتظار رخداد زمین لرزه را داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه از زلزله بلا می سازد

آنچه از زلزله بلا می سازد