مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 09:002022-01-02اقتصادي

موزه مردم شناسی درگز نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار است


رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی درگز گفت: برای بهره برداری از موزه مردم شناسی درگز یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

- محمد مددی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: موزه مردم شناسی شهرستان درگز با انتخاب یک حمام قدیمی در سال 1388 با اعتباری به مبلغ 111 میلیون تومان از مالک آن خریداری و تملک شد.

وی در ادامه گفت: تا سال 1393 حدود 120 میلیون تومان بابت بهسازی و مرمت و نیز ایزوگام پشت بام اختصاص یافت اما بعد از این هزینه تا کنون اعتباری به این مهم تخصیص نیافته است.

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی درگز افزود: برای بقیه عملیات اجرایی این پروژه تا مرحله بهره برداری مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی بیان کرد: هر شهرستان بنا به غنای فرهنگی و تاریخی به خصوص آداب و رسوم اقوام ساکن آن به چنین مکان هایی به منظور حفظ آن برای نسل های آینده نیاز دارد تا آیندگان با پیشرفت های علمی روز بتوانند با گذشته و شیوه های زندگانی آن ها ارتباط برقرار کنند.

مددی در واقع اینچنین اقداماتی بسترساز آشنایی هر نسل با زندگی پیشینیان مردم آن منطقه است و امروز موزه یک پشتوانه فرهنگی و تاریخی برای هر ملتی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه مردم شناسی درگز نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار است

موزه مردم شناسی درگز نیازمند یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار است