مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 دی 1400 ساعت 06:102022-01-02فرهنگي

برگزیده بهترین شاهکارهای ادبی ایران چاپ شد


مجموعه کتاب های «به گزین» شامل مجموعه شاهکارهای ادبی ایران با گزینش سیدعلی موسوی گرمارودی، توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شد.

- ، مجموعه کتاب های به گزین شامل مجموعه شاهکارهای ادبی ایران با گزینش سیدعلی موسوی گرمارودی، به تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این مجموعه 14 جلدی کوششی برای برگزیدن برخی از برجسته ترین آثار نظم و نثر گذشته است که وجه غالب آن ها را حکایت و داستان تشکیل می دهد.

موسوی گرمارودی در مجموعه به گزین کتاب های بعد از قرن پنجم هجری را گزینش کرده که وجه اشتراک آن ها این است که هریک سرشار از حکایت هایی است با محتواهایی گوناگون و اغلب موضوع آن حکایت ها، برانگیختن دانش اندوزی و خردورزی و حکمت عملی(اخلاق) و یا رویدادهایی است که در زندگی گذشتگان ما روی داده است.

هفت جلد نخست به گزین به ترتیب به آثار تاریخ بیهقی ، سفرنامه ناصرخسرو، شاهنامه فردوسی ، سیرالملوک سیاست نامه خواجه نظام الملک توسی، قابوس نامه عنصرالمعالی، کلیله و دمنه و چهار مقاله نظامی عروضی سمرقندی اختصاص دارد.

گلستان سعدی ، بوستان سعدی ، جوامع الحکایات و لوامع الروایات ، فرج بعد از شدت قاضی ابوعلی المحسن تنوخی، روضه خلد مچدخوافی، آثارالوزرا سیف الدین حاجی بن نظام عقیلی و لطائف الطوائف جلدهای هشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزیده بهترین شاهکارهای ادبی ایران چاپ شد

برگزیده بهترین شاهکارهای ادبی ایران چاپ شد