مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 12:552022-01-01سياسي

کرونا گردشگری را هم مجازی کرد/ جهانگردی که 434 شهر ایران را دید


آرش نورآقایی راهنمای گردشگری درباره سفرهای قدیم بیان کرد که بیشتر حکمایی مثل سعدی و فردوسی اهل سفر بوده اند و در آن زمان از رنج سفر سخن می گفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی برنامه بسته پیشنهادی ، آرش نورآقایی پژوهشگر و راهنمای گردشگری شب گذشته دهم دی در برنامه بسته پیشنهادی حضور یافت و با اشاره به سفرهایی که داشته است بیان کرد که 17 سال است به سفر کردن مشغول است.

وی در بخشی از این گفتگو به مکتوب کردن تجربه های سفری اشاره کرد و گفت: سفر به نوعی الهام می کند تا بنویسم و گویی مکاشفه ای صورت می گیرد تا متن هایی را به صورت کتاب یا متن ادبی دربیاورم.

نورآقایی درباره حرفه خود عنوان کرد: من به 2 روش سفر می کنم بخشی به خاطر معیشت است که به عنوان شغل نگاهش می کنم و بخشی هم گم آباد گردی است و میرویم که گم شویم.

این پارادوکس سفر است که هم خود را پیدا می کنید و هم گم شدن باعث می شود حالتان خوب شود.

وی درباره ماجراجویی در سفر نیز عنوان کرد: برای من ماجراجویی در سفر ذهنی است و صرفا ماجراجویی در طبیعت و شاید به خاطر مسائل جسمی دنبال کارهای سخت نمی توانم بروم.

نورآقایی درباره افسونگری سفر نیز یادآور شد: آلفونس گابریل (جغرافیدان و سفر نامه نویس اتریشی) درباره کویرهای ایران می گوید به گونه ای هستند که یک بار در آن قدم بزنید افسو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا گردشگری را هم مجازی کرد/ جهانگردی که 434 شهر ایران را دید

کرونا گردشگری را هم مجازی کرد/ جهانگردی که 434 شهر ایران را دید