مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 12:302022-01-01فرهنگي

ایرانشناس گرجی جایزه ادبی «صبا» را برد


گیورگی لوبژانیدزه، مترجم و ایرانشناس گرجی برای ترجمه دفتر اول «مثنوی معنوی مولانا» به زبان گرجی در نامزدی بهترین ترجمه، موفق به دریافت جایزه ادبی «صبا» شد.

- گیورگی لوبژانیدزه، مترجم و ایرانشناس گرجی برای ترجمه دفتر اول مثنوی معنوی مولانا به زبان گرجی در نامزدی بهترین ترجمه، موفق به دریافت جایزه ادبی صبا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه صورت آنلاین در گرجستان برگزار شد و از بین 260 شرکت کننده، تعداد 10 نفر به عنوان نامزد برتر برای دریافت جایزه از سوی هیأت داوران معرفی شدند.

در نامزدی بهترین ترجمه، گیورگی لوبژانیدزه، مترجم و ایرانشناس گرجی برای ترجمه دفتر اول مثنوی معنوی مولانا اثر جلال الدین محمد بلخی موفق به دریافت جایزه شد.

ترجمه اثر ارزشمند دفتر اول و دوم مثنوی معنوی مولانا از برنامه های مصوب رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در سال گذشته بود و به سفارش این نمایندگی، توسط لوبژانیدزه (با پیشگفتار و تفسیرات) به زبان گرجی ترجمه شد که با استقبال نخبگان، دانشگاهیان و نیز، جامعه علمی، ادبی و فرهنگی این کشور مواجه شد.

به این ترتیب در سال جاری، ترجمه دفتر سوم این اثر در برنامه و دستور کار قرار گرفت که ترجمه آن با حمایت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر نیز به اتمام رسید و در مرحله ویراستاری قرار دارد که پس از آن، چاپ و منتشر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایرانشناس گرجی جایزه ادبی «صبا» را برد

ایرانشناس گرجی جایزه ادبی «صبا» را برد