مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 11:452022-01-01فرهنگي

جایزه ادبی صبا به ایرانشناس گرجی تعلق گرفت


جایزه ادبی «صبا» به صورت سالانه برگزار و جوایز در 10 بخش شامل بهترین مقالات و مستند نثر، بهترین مجموعه نثر، بهترین مجموعه شعر، بهترین رمان، - جایزه ادبی صبا به صورت سالانه برگزار و جوایز در 10 بخش شامل بهترین مقالات و مستند نثر، بهترین مجموعه نثر، بهترین مجموعه شعر، بهترین رمان، بهترین نمایش ادبی، بهترین نمایشنامه، بهترین نقد ادبی و .

اهدا می شود.

گیورگی لوبژانیدزه، مترجم و ایرانشناس گرجی برای ترجمه دفتر اول مثنوی معنوی مولانا به زبان گرجی در بخش بهترین ترجمه، موفق به دریافت جایزه ادبی صبا شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، درنوزدهمین دوره جایزه ادبی صبا که به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا به صورت آنلاین در گرجستان برگزار شد، از میان 260 شرکت کننده، 10 نفر به عنوان نامزد برتر برای دریافت جایزه از سوی هیأت داوران معرفی شدند.

در بخش بهترین ترجمه، گیورگی لوبژانیدزه، مترجم و ایرانشناس گرجی برای ترجمه دفتر اول مثنوی معنوی مولانا اثر جلال الدین محمد بلخی موفق به دریافت جایزه شد.

ترجمه اثر ارزشمند دفتر اول و دوم مثنوی معنوی مولانا از برنامه های مصوب رایزنی فرهنگی ایران در گرجستان در سال گذشته بود و به سفارش این نمایندگی، توسط لوبژانیدزه (با پیشگفتار و تفسیرات) به زبان گرجی ترجمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه ادبی صبا به ایرانشناس گرجی تعلق گرفت

جایزه ادبی صبا به ایرانشناس گرجی تعلق گرفت