مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 11:052022-01-01اجتماعي

50 محوطه و اثر باستانی در اصفهان شناسایی شد


در بررسی باستان شناسی حوضه شرقی رودخانه زاینده رود (دشت های مابین شهر اژیه و روستای کفرود) 50 محوطه و اثر باستانی از دوره های مفرغ، ساسانی و دوره اسلامی شناسایی شد.

- در بررسی باستان شناسی حوضه شرقی رودخانه زاینده رود (دشت های مابین شهر اژیه و روستای کفرود) 50 محوطه و اثر باستانی از دوره های مفرغ، ساسانی و دوره اسلامی شناسایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، یاسر جبرییلی ـ سرپرست هیأت باستان شناسی ـ گفت: این بررسی به منظور تکمیل مطالعات قبلی صورت گرفته در حوضه شرقی رودخانه زاینده رود به خصوص در ادامه مطالعات انجام گرفته از سوی گروه باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان و مشخص کردن وضعیت باستان شناختی این منطقه، صورت گرفت.

او با بیان این که در مطالعات قبلی، بخش های شرقی تر این حوضه از تالاب گاوخونی تا دشت های جنوب ورزنه ـ کفرود مورد بررسی قرار گرفته بود که نشان از غنای فرهنگی این منطقه داشت، افزود: اما مناطق غربی تر آن، که به لحاظ شرایط محیطی در یک زون قرار می گیرند مورد مطالعه قرار نگرفته بود، در نتیجه اطلاعات ما در رابطه با وضعیت باستان شناختی این بخش بسیار مبهم بود.

جبرییلی اضافه کرد: بنابراین به منظور شناسایی آثار و محوطه های باستانی، همچنین پاسخ به پرسش هایی از قبیل چگونگی منظر فرهنگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 محوطه و اثر باستانی در اصفهان شناسایی شد

50 محوطه و اثر باستانی در اصفهان شناسایی شد