مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 دی 1400 ساعت 09:052022-01-01اجتماعي

مراقب پدیده یخ سیاه جاده های مهاباد باشید


رییس اداره راهدای و حمل و نقل جاده ای مهاباد گفت: در محورهای مواصلاتی مهاباد در چند روز گذشته چندین دستگاه خودرو به دلیل بروز پدیده «یخ سیاه» جاده واژگون شدند.

- ، محسن خادمی در این زمینه افزود: بروز مه غلیظ، پدیده شبنم و برودت هوا موجب لغزندگی و یخ زدگی سطوح جاده ها و پدیده یخ سیاه می شود که در این وضعیت به علت ضخامت نازک و شفافیت بالا، یخ به شکل آسفالت به نظر می آید.

مراقب پدیده یخ سیاه جاده ها باشیم وی گفت: ضخامت کم یخ موجب اثر پذیری رنگ سطح جاده بر روی آن می شود که به این پدیده یخ سیاه می گویند که در این شرایط رانندگان با تصور ایمن بودن و لغزنده نبودن جاده با سرعت اقدام به تردد می کنند در حالی که احتمال خروج خودرو از مسیر اصلی و واژگونی آن بسیار زیاد است.

خادمی تصریح کرد: برای مواجه نشدن با پدیده یخ سیاه باید از ترددهای صبحگاهی در فصل سرما به ویژه در محورهای برون شهری باید پرهیز کرد و زمان سفر را به پس از بالا آمدن آفتاب، گرم شدن نسبی سطح زمین و ذوب شدن یخ، موکول کرد.

وی ادامه داد: نیاز است که رانندگان حتماً با احتیاط کامل و رعایت فاصله طولی مطمئنه از وسیله نقلیه جلو حرکت کنند و به علت مه غلیظ فاصله دید افقی نیز کاهش می یابد که در چنین شرایطی نیز باید تمامی نکات ایمنی و استفاده از چراغ مه شکن توسط رانندگان رعایت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراقب پدیده یخ سیاه جاده های مهاباد باشید

مراقب پدیده یخ سیاه جاده های مهاباد باشید