مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 دی 1400 ساعت 07:552021-12-31بين الملل

پارک گئون های، رییس جمهوری سابق کره جنوبی آزاد شد


رییس جمهوری سابق کره جنوبی امروز (جمعه) و پس از چهار سال و 9 ماه حبس در پس استیضاح و کناره گیری از قدرت به اتهام فساد، آزاد شد.

- رییس جمهوری سابق کره جنوبی امروز (جمعه) و پس از چهار سال و 9 ماه حبس در پس استیضاح و کناره گیری از قدرت به اتهام فساد، آزاد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، پارک گئون های 69 ساله از مارس 2017 و پس از استیضاح و برکناری از قدرت به اتهام فساد و رسوایی درباره نحوه رسیدگی به پرونده کیفری که یکی از دوستان نزدیکش در آن گناهکار بود، 22 سال حبس خود را سپری می کرد اما امروز پس از گذشت چهار سال و 9 ماه از زندان آزاد شد.

اخیرا، مون جائه این، رییس جمهوری کره جنوبی تصمیم گرفت تا پارک گئون های را برای سال جدید میلادی عفو کند.

دولت سئول گفته که این تصمیم با توجه به وخامت اوضاع سلامت رییس جمهوری سابق این کشور و بخشی از تلاش ها برای پیشبرد وحدت ملی گرفته شده است.

پارک گئون های در بیمارستانی در سئول تحت درمان قرار داشته و در نیمه شب نامه عفو خود را دریافت کرد اما انتظار می رود تا اوایل فوریه سال آتی میلادی همچنان برای درمان در بیمارستان بماند.

خانم پارک واجد شرایط حفاظت امنیتی دولتی است اما به دلیل محکومیتش مشمول سایر امتیازات ریاست جمهوری سابق، مانند ارائه مستمری ویژه برای رؤسای جمهور بازنشسته و منشی های شخصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارک گئون های، رییس جمهوری سابق کره جنوبی آزاد شد

پارک گئون های، رییس جمهوری سابق کره جنوبی آزاد شد