مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 دی 1400 ساعت 08:052021-12-29فناوري

پیش نویس سند توسعه خودروهای متصل تدوین شد


سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از تدوین پیش نویس سند «توسعه خودروهای متصل» و دستورالعمل به کارگیری خدمات شبکه های ارتباطی برای کمک به توسعه این فناوری خبر داد.

- به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان گفت: سند دستورالعمل به کارگیری خدمات شبکه های ارتباطی برای کمک به توسعه صنعت خودروهای متصل، در راستای بهره برداری از اینترنت اشیا در صنعت و بهبود اقتصاد این حوزه در کشور تهیه شده است.

وی افزود: اینترنت اشیا فصل جدیدی در فناوری ارتباطات و اطلاعات ایجاد کرده که یکی از حوزه های کاربردی و پر مخاطب آن حوزه خودروهای متصل است.

معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی ادامه داد: خودروهای متصل در سال 2016 در جهان مطرح و از سال 2019 توسعه یافته و پیش بینی می شود تا سال 2025 مجموع سرمایه گذاری در آن به بیش از 740 میلیارد دلار برسد.

وی افزود: خودروهای متصل با استفاده از انواع حسگرهای داخل خودرو و اتصال به اینترنت و انواع افزونه های نرم افزاری، عملکرد و شرایط نگهداری خودرو را بهینه کرده و راحتی و آسایش مسافران را تا حد قابل توجهی ارتقا می دهند و علاوه بر این، به خدمات ناوبری و مدیریت ترافیکی در سطح کلان نیز کمک قابل توجهی خواهند کرد.

خوراکیان با تاکید بر تحول صنایع مرتبط با خودرو در صورت اجرای این سند، تاکید کرد: موضوع بیمه در خودروها، تجربه سفر مبتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نویس سند توسعه خودروهای متصل تدوین شد

پیش نویس سند توسعه خودروهای متصل تدوین شد