مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 13:402021-12-28فرهنگي

نگاهی جسورانه به نگارگری


با گشایش نمایشگاه نقاشی های «مهدی فرخی» که حاصل تأمل های او در قابلیت های نوین فرمی و معنایی نگارگری ایرانی است، صبا میزبان جلوه هایی بدیع و تازه از این هنر می شود.

- با گشایش نمایشگاه نقاشی های مهدی فرخی که حاصل تأمل های او در قابلیت های نوین فرمی و معنایی نگارگری ایرانی است، صبا میزبان جلوه هایی بدیع و تازه از این هنر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، فرانشین عنوان تازه ترین نمایشگاه آثار مهدی فرخی است که جست وجوهای او را در یافتن نسبت های تازه میان فرم و محتوا در سنت نگارگری و رویکرد جدید در زیباشناسی این هنر اصیل و کهن بر اساس نگره های مفهومی و هستی شناختی نو و با یک رفتارشناسی نوآورانه و خلاقه، به نمایش می گذارد.

این مجموعه شامل 22 اثر از این هنرمند در ابعاد مختلف است که به گفته او: عبور از عناصر بصری تقدیس شده در نگارگری و تذهیب در نقشی جسورانه و متفاوت است.

فرخی مجموعه ارائه شده را نقش جسورانه پنهان شده در قالب اصلی می داند که با حفظ حرکات دوار و در نظمی مستتر در هندسه ای نامتقارن، اما هم جناس، فرمی را شکل می دهند که روایت تقدس در قالب تصویر است و می تواند جلوه ای از یک هویت فرامادی باشد.

مهدی فرخی سال هاست در حوزه نقاشی و نگارگری فعالیت داشته، و تاکنون آثار خود را در قالب هفت نمایشگاه انفرادی طی دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی جسورانه به نگارگری

نگاهی جسورانه به نگارگری