مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 12:552021-12-28دانش

ویروس دلمیکرون هنوز تایید نشده است / سویه غالب فعلا دلتاست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر طلعت مختاری آزاد در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: اولین مورد سویه اُمیکرون که در ایران شناسایی شد، - عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: ویروس دلمیکرون تا کنون مورد تایید کمیته بین المللی ویروس شناسی و سازمان جهانی بهداشت قرار نگرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر طلعت مختاری آزاد در حاشیه پنجاه و چهارمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا اظهار داشت: اولین مورد سویه اُمیکرون که در ایران شناسایی شد، مسافری بود که از امارات آمده بود و سیستم کنترل امارات برای مسافران ورودی و خروجی، بسیار قوی است بنابراین یک مسافر می تواند در لحظه ورود، تست منفی کرونا داشته باشد، اما پس از چند روز و تکثیر ویروس، تست او، مثبت شود.

وی افزود: ایران جدا از دنیا نیست.

طبیعتا ویروس اُمیکرون در ایران وجود دارد و تعداد موارد ابتلا به آن در حال افزایش است، اما با توجه به پیک پنجم و ابتلای تعداد زیادی از مردم و نیز با واکسیناسیون مناسبی که در کشور انجام شد، امیدواریم شرایطی همانند کشور های اروپایی نداشته باشیم.

استاد ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: ویروس کرونا همانند آنفلوآنزا در حال تغییر است و دانشگاه علوم پزشکی در مورد ویروس های مهم، توالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس دلمیکرون هنوز تایید نشده است / سویه غالب فعلا دلتاست

ویروس دلمیکرون هنوز تایید نشده است / سویه غالب فعلا دلتاست