مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 دی 1400 ساعت 10:552021-12-28فرهنگي

«فرا نشین»؛ نگاهی دیگرگونه به سنت نگارگری ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، فرا نشین عنوان تازه ترین نمایشگاه آثار مهدی فرخی است که جست وجو های او را در یافتن نسبت های تازه میان فرم و محتوا در سنت نگارگری و رویکرد جدید در زیباشناسی این هنر اصیل و کهن بر اساس .

- با گشایش نمایشگاه نقاشی های مهدی فرخی که حاصل تأمل های او در قابلیت های نوین فرمی و معنایی نگارگری ایرانی است، صبا میزبان جلوه هایی بدیع و تازه از این هنر می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، فرا نشین عنوان تازه ترین نمایشگاه آثار مهدی فرخی است که جست وجو های او را در یافتن نسبت های تازه میان فرم و محتوا در سنت نگارگری و رویکرد جدید در زیباشناسی این هنر اصیل و کهن بر اساس نگره های مفهومی و هستی شناختی نو و با یک رفتارشناسی نوآورانه و خلاقه، به نمایش می گذارد.

این مجموعه شامل 22 اثر از این هنرمند در ابعاد مختلف است که به گفته او: عبور از عناصر بصری تقدیس شده در نگارگری و تذهیب در نقشی جسورانه و متفاوت است.

فرخی مجموعه ارائه شده را نقش جسورانه پنهان شده در قالب اصلی می داند که با حفظ حرکات دوار و در نظمی مستتر در هندسه ای نامتقارن، اما هم جناس، فرمی را شکل می دهند که روایت تقدس در قالب تصویر است و می تواند جلوه ای از یک هویت فرامادی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فرا نشین»؛ نگاهی دیگرگونه به سنت نگارگری ایران

«فرا نشین»؛ نگاهی دیگرگونه به سنت نگارگری ایران