مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 11:452021-12-27پزشكي

عوامل موثر بر یائسگی زودرس و راه های جلوگیری از آن


هورمون درمانی در یائسگی های زودرس عموما درمان استاندارد برای کاهش گرگرفتگی و سایرعلامت های آزار دهنده یائسگی است.

- جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره اصلی ترین دلایل بروز یائسگی زودرس در زنان، گفت: ژنتیک، استرس های محیطی، سبک زندگی و غیرفعال شدن تخمدان ها از مهم ترین علل یائسگی زودرس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سودابه درویش با اشاره به این که یائسگی (پساقاعدگی) یک مرحله طبیعی از زندگی زنان است، اظهار کرد: یائسگی قطعی، هنگامی اتفاق می افتد که یک سال از آخرین قاعدگی گذشته باشد.

وی با بیان اینکه منظور از یائسگی زودرس، قطع شدن پریود بیش از یکسال در خانمهای زیر 45 سال است، گفت: در صورتی که این اتفاق در خانم های زیر 40 سال رخ دهد به آن نارسایی زودرس تخمدان گفته می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این که عوامل متعددی در بروز یائسگی زودرس اثرگذار هستند، خاطرنشان کرد: ژنتیک، استرس های محیطی، سبک زندگی وغیرفعال شدن تخمدان ها از مهمترین علت های یائسگی زودرس هستند.

جراح و متخصص زنان و زایمان دانشگاه با تاکید براین که علامت های یائسگی زودرس با یائسگی طبیعی تفاوت چندانی ندارد، گفت: به طور کلی در سنین نزدیک به یائسگی، داشتن قاعدگی های متفاوت با قاعدگی معمول از نظر میزان، مدت و تداوم خونریزی ها، از د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوامل موثر بر یائسگی زودرس و راه های جلوگیری از آن

عوامل موثر بر یائسگی زودرس و راه های جلوگیری از آن