مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 دی 1400 ساعت 05:502021-12-27اقتصادي

توافق فلسطین و قطر برای احیای نیروگاه برق غزه


رییس کمیته قطری بازسازی غزه از توافق با مقامات فلسطین و یک شرکت برق مستقر در غزه، برای راه اندازی نیروگاه برق این باریکه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، محمد العمادی، رییس کمیته قطری بازسازی غزه اعلام کرد که پیش نویس توافقی را با بخش انرژی، منابع طبیعی و شرکت تولید برق نوار غزه امضا کرده است.

وی در این باره گفت که این پیش نویس شامل توافق درباره سازوکار واردات و خرید لوازم راه اندازی تنها نیروگاه تولید برق در نوار غزه است.

بر اساس این پیش نویس، کمیته قطری هزینه ساخت خط لوله گاز از شرکت تامین کننده تا مرزهای نوار غزه را تامین خواهد کرد که 60 میلیون دلار تخمین زده شده است.

العمادی در این باره تصریح کرد که قرار است شرکت تولید برق غزه بخش انرژی فلسطین هم اقدامات تغییر منبع سوخت نیروگاه به گاز به جای سوخت های مایع را انجام دهند.

این پروژه که از آن به عنوان طرح گاز برای غزه یاد می شود، گاز طبیعی میدان گازی لویاتان اراضی اشغالی را جایگزین سوخت دیزل نیروگاه غزه می کند.

این گاز از میدان گازی لویاتان به تاسیساتی در جنوب اراضی اشغالی منتقل می شود و از آن جا، از طریق یک خط لوله که قطر و اتحادیه اروپا هزینه آن را تامین می کنند، به نیروگاه غزه منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق فلسطین و قطر برای احیای نیروگاه برق غزه

توافق فلسطین و قطر برای احیای نیروگاه برق غزه