مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 16:402021-12-26اقتصادي

12درصد مشترکین شهری و 5 درصد روستاییان دوبرابر الگو مصرف آب دارند


58 درصد مشترکان شهری و 55 درصد روستاییان طبق الگو مصرف می کند و باید با برنامه هایی شاهد کاهش مصرف مشترکین خارج از الگو باشیم.

- به نقل از وزارت نیرو، حمیدرضا جانباز در نشست وزیر نیرو با مدیران آب و آبفا گفت: مقایسه سهم هزینه آب و فاضلاب در سبد خدمات نشان می دهد که در بدترین شرایط هستیم، فقط 0.

6 درصد سهم هزینه خانوار مربوط به خدمات آب و فاضلاب بوده و در سال های گذشته شکاف قیمتی بین قیمت فروش و قیمت تمام شده رو به افزایش بوده است.

وی با اشاره به موضوع هزینه های آب در بخش شهری و روستایی بیان کرد: نسبت پوشش هزینه های آب در بخش شهری به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است که باعث می شود به حوزه تامین، نگهداری و استهلاک پرداخته نشود.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور، صنعت آب و فاضلاب در بخش آب شهری حدود 3200 میلیارد تومان یارانه پنهان توزیع کرده که این رقم در بخش روستایی معادل 800 میلیارد تومان است، به عبارت دیگر صنعت آب و فاضلاب رقمی بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان از پول خود را دریافت نکرده یا به عبارتی یارانه داده است که این رویه باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه در بودجه سال 1401 توجه خوبی به این موضوع شده است، تاکید کرد: ایران کشور کم آبی است، بخش زیادی از مرکز فلات ایران از نظر اقلیمی آب ندارد و اینکه در این کشور سرانه مصرف با کشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12درصد مشترکین شهری و 5 درصد روستاییان دوبرابر الگو مصرف آب دارند

12درصد مشترکین شهری و 5 درصد روستاییان دوبرابر الگو مصرف آب دارند