مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 10:002021-12-26اقتصادي

آیا برای افزایش قد بچه ها از هورمون رشد استفاده کنیم؟


وقتی فرزندتان نسبت به همسالانش کوتاه قدتر به نظر می رسد طبیعی است که نگران شوید؛ اما در مواردی نادر، کوتاهی قد می تواند نگران کننده باشد، و آن هم زمانی است که نرخ رشد کودک ناگهان و بدون هیچ دلیل واضحی کُند می شود، - جی پلاس، در برخی موارد، والدین تصمیم می گیرند برای رفع مشکل کوتاهی قد فرزند خود، با مراجعه به پزشک هورمون درمانی را در پیش بگیرند.

این درمان بلندمدت، رشد را در بچه هایی که کمبود هورمون خاصی دارند یا دچار عارضه ای هستند که جلوی رشد نرمالشان را می گیرد، تقویت می کند.

علت های کوتاهی قد تبیان نوشت؛ اگر 95 درصد از همسالان یک پسر نوجوان بلندقدتر از او باشند، این کوتاه تر بودن قد به خودی خود مشکلی محسوب نمی شود.

اما اگر 99 درصد از همسالان او از او بلندقدتر باشند، آن وقت باید دلیل اصلی را بررسی کرد، یعنی جزو آن یک درصدی قرار می گیرد که کوتاهی قدشان مشکل محسوب می شود.

یک اختلال ژنتیکی، کم کاری تیرویید و یا دیگر اختلالات پزشکی می توانند علت افت ناگهانی روند رشد باشند؛ اما چیزی که شایع تر می باشد این است که کودکی که از نظر رشد قد از همسالان خود عقب تر است دچار عارضه ای به نام کوتاه قدی ایدیوپاتیک می باشد.

یعنی کوتاهی قد او دلیل شناخته شده ای ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا برای افزایش قد بچه ها از هورمون رشد استفاده کنیم؟

آیا برای افزایش قد بچه ها از هورمون رشد استفاده کنیم؟