مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 09:002021-12-26سياسي

وجود 4 گسل فعال زلزله در فارس


مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که چهار گسل فعال در این استان شناسایی شده و حدود 13 شهرستان فارس جزو مناطق پرخطر محسوب می شوند.

- رحیم آزادی یکشنبه 5 دی در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز ملی ایمنی و مقابله ها با زلزله با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی فارس برگزار شد، گفت: در بحث زلزله شهرستان های رستم، ممسنی، کازرون، فراشنبد، شیراز، کوهچنار، فیروزآباد قیروزکارزین و شهرستان های جنوبی مانند لارستان، خنج، مهر، لامرد و گراش در وضعیت پرخطر قرار دارند.

آزادی خاطرنشان کرد: 4 گسل فعال و خطرناک در استان شامل گسل کره بس از خانه زنیان تا غرب فیروزآباد، گسل سبزپوشان شیراز، گسل کازرون و گسل سروستان وجود دارد که شهرستان های اطراف را در معرض خطر قرار می دهد.

او ادامه داد: در چند سال اخیر از سال 98 تاکنون شاهد رخدادهای فراوان در سطح استان و کشور بودیم که این رخدادها از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی، فرونشست زمین، آفت های کشاورزی و سرمازدگی سبب آسیب و ضرر بخشی از مردم شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین با بیان اینکه در 3 سال گذشته 2 هزار رخداد طبیعی در استان داشتیم که منجر به اعلام 100 اخطاریه شده است، گفت: بیشترین خسارت در سیل، زلزله و آتش سوزی ها است که باید برای کاهش خسارت پیشگیری، آمادگی، مقابله و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 4 گسل فعال زلزله در فارس

وجود 4 گسل فعال زلزله در فارس