مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 دی 1400 ساعت 07:002021-12-26حوادث

پلاسکوهای اراک و دستانی که برای یاری کوتاه است


کلانشهر اراک بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد و در این خطه ساختمان ها و برج های مرتفع زیادی شکل گرفته که وقوع احتمالی آتش سوزی در آن ها می تواند تکرار کننده پلاسکویی دیگری باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایرنا نوشت: نام پلاسکو که می آید ناخودآگاه تصویر زبانه های آتش در 17 طبقه یکی از مراکز تجاری چهارراه استانبول تهران در ذهن مرور می شود و عمق فاجعه و دردناکی ماجرا آنجاست که 15 آتش نشانی که برای نجات گرفتار شدگان، پا در دل آتش گذاشتند، اما خود طعمه حریق شدند.

حادثه پلاسکو هشداری جدی بود که شاید هنوز زنگ خطرش در بسیاری از شهرها و کلانشهرهای کشور از جمله اراک به گوش نرسیده و جدای از ناایمن بودن برخی واحدهای تجاری و مسکونی، مساله ای به نام کمبود امکانات و تجهیزات امداد رسانی از جمله نردبان های بلند، بر شدت ماجرا افزوده است.

تعارف را که کنار بگذاریم، اراک با وجود مجتمع های تجاری و مسکونی بلند مرتبه تصویری از یک پلاسکوی احتمالی در قاب حادثه است.

مجتمع های تجاری اسلامی، سعادت، اتحاد، طلا و اطلس در شهر اراک جدای از برج های مسکونی به اندازه ای آبستنِ حادثه هستند که خدای ناکرده با وجود کوچکترین حریق، فاجعه آفرین خواهند بود و این درحالی است آتش نشانی اراک هنوز از نردبان امدادی بلند مرتبه بی بهره است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلاسکوهای اراک و دستانی که برای یاری کوتاه است

پلاسکوهای اراک و دستانی که برای یاری کوتاه است