مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 19:452021-12-25بين الملل

سایت یمنی: ریاض و ابوظبی، استان شبوه یمن را به القاعده تحویل می دهند


پایگاه خبری «یمن نیوز» خبر داد که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که تیپهای موسوم به «ألویه العمالقه» را به استان شبوه انتقال دهد که اغلب عناصر این تیپها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع نظامی امروز شنبه از تلاش گفتند که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش است که تیپهای موسوم به  ألویه العمالقه را به استان شبوه انتقال دهند.

اغلب عناصر این تیپها، از جریان های سلفی-تکفیری هستند.

به گفته این منابع، عربستان سعودی به وزیر کشور دولت مستعفی یمن دستور داده است که نیروهای امنیتی حاضر در ابین را توجیه کنند که عبور عناصر القاعده به استان نفت خیز شبوه را تسهیل کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین سایت، این برای نخستین بار است که عناصر حزب اخوانی الاصلاح از زمان ورود به ابین، به عناصر القاعده اجازه عبور می دهند.

بنا بر این گزارش، هنوز مشخص نیست که این اقدام برای تسهیل حضور یا استقرار عناصر وابسته به ریاض و ابوظبی است تا اینکه بتوانند منابع این استان را تحت لوای گروههای تروریستی غارت کنند.

این در حالی است که دولت مستعفی نیز در این مناطق، رو به زوال است و طی سالهای گذشته به پوششی برای عملیاتهای گسترده غارت منابع یمن توسط ائتلاف سعودی بدل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایت یمنی: ریاض و ابوظبی، استان شبوه یمن را به القاعده تحویل می دهند

سایت یمنی: ریاض و ابوظبی، استان شبوه یمن را به القاعده تحویل می دهند