مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:552021-12-25فناوري

اعتیاد به اینترنت بلای جان دانش آموزان


تحلیلگر مسائل اجتماعی استان مرکزی می گوید: استفاده از اینترنت به دلیل جذابیت های کاذبی که برای کاربران ایجاد می کند، به آرامی آن ها را به خود معتاد می سازد، -   خبرگزاری فارس ـ اراک؛ با تعطیلی مدارس و انجام آموزش های غیر حضوری شاهد افزایش استفاده از اینترنت و فضای مجازی از سوی دانش آموزان هستیم که این امر علاوه بر آسیب های جسمانی می تواند آسیب های روانی نیز در پی داشته باشد که اعتیاد اینترنتی یکی از آسیب های روانی این امر است.

عدم کنترل زمان، تأثیر منفی بر دیگر بخش های زندگی، بی اهمیتی به گذر زمان، تمایل و علاقه شدید به چت و بازی های آنلاین، پناه بردن به اینترنت در هنگام بروز مشکلات، احساسات چندگانه، استرس و اضطراب از نشانه های اعتیاد اینترنتی است.

زمانی که کودکان ما دو یا سه مورد از این علائم را از خود بروز دهند باید گفت در آستانه اعتیاد اینترنتی قرارگرفته اند، لذا داشتن برنامه برای محدودسازی استفاده آن ها از اینترنت و مدیریت آن یک ضرورت است.

آموزش از راه دور و آنلاین نباید به گونه ای باشد که تمام وقت دانش آموزان در فضای مجازی بگذرد، ازاین رو هم معلمان و خانواده ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که این آموزش باید محدود به زمان مشخصی باشد، تا دانش آموزان باقی وقت خود را در فضای حقیقی بگذرانند؛ لذا خانواده­ ها از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتیاد به اینترنت بلای جان دانش آموزان

اعتیاد به اینترنت بلای جان دانش آموزان