مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 دی 1400 ساعت 05:452021-12-25سياسي

موزه ای برای هنر جهانی خوشنویسی در کرمانشاه


سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدارک برنامه های مختلف از جمله راه اندازی موزه خوشنویسی کرمانشاه به مناسبت ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایران خبر داد.

-   جبار گوهری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ثبت جهانی برنامه پاسداری از هنر سنتی خوشنویسی ایران ، اظهارکرد: خوشنویسی یکی از قدیمی ترین هنرها در ایران است که در کرمانشاه نیز این هنر زیبا و ارزشمند پیشینه زیادی دارد.

وی تصریح کرد: در آسمان خوشنویسی کرمانشاه ستارگان و اساتید برجسته ای همچون میرزا محمدرضا کلهر، آیت الله سید مرتضی نجومی و استاد عبدالله جواری می درخشند و نام استان ما را در این زمینه بلند نگه داشته اند.

سرپرست میراث فرهنگی استان ادامه داد: اکنون که این هنر تاریخی ایرانیان به ثبت جهانی رسیده، ما نیز در کرمانشاه همسو با سایر مناطق دیگر کشور برای حفاظت و پاسداشت آن برنامه هایی را خواهیم داشت.

وی راه اندازی موزه خوشنویسی را از جمله این برنامه ها دانست و گفت: از چند مدت پیش رایزنی هایی را برای تبدیل منزل آیت الله سید مرتضی نجومی به موزه خط و خوشنویسی آغاز کرده ایم و امیدواریم با توافق با خانواده ایشان بزودی این امر محقق شود.

گوهری اضافه کرد: تبدیل منزل آیت الله نجومی به موزه خوشنویسی می تواند به عنوان خاستگاه و مامنی برای نمایش و جلوه این هنر قدیمی در کرمانشاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه ای برای هنر جهانی خوشنویسی در کرمانشاه

موزه ای برای هنر جهانی خوشنویسی در کرمانشاه