مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 10:252021-12-23فرهنگي

معرفی دو شی تاریخی گلستان در چین/ گلستان نگین نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس»


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از معرفی دو قلم شیء فرهنگی و تاریخی متعلق به این استان در نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس باستان» در کشور چین خبر داد.

- معرفی دو شی تاریخی گلستان در چین/ گلستان نگین نمایشگاه اسرار امپراتوری پارس ایسنا/گلستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از معرفی دو قلم شیء فرهنگی و تاریخی متعلق به این استان در نمایشگاه اسرار امپراتوری پارس باستان در کشور چین خبر داد.

احمد تجری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه استان گلستان یکی از مهدهای تاریخ و تمدن در کشور و حتی دنیاست، اظهار کرد: آثار تاریخی، باستانی و فرهنگی موجود در این استان هر فردی را وادار به تعظیم و تحسین در برابر فرهنگ و تاریخ این سرزمین پرافتخار می کند.

وی با بیان اینکه تعداد دو قلم شی فرهنگی و تاریخی از موزه باستان شناسی گرگان برای معرفی در نمایشگاه اسرار امپراتوری پارس باستان در کاخ موزه پکن در کشور چین به نمایش گذاشته شده اند، افزود: این اقدام با هدف معرفی دیوار بزرگ گرگان، در اختیار موزه ملی ایران قرار گرفته است که در نمایشگاه پکن نمایش داده می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با تاکید بر اینکه این آثار شامل یک قلم آجر و یک قلم خمره سفالی برجای مانده از دوره ساسانی است، خاطرنش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی دو شی تاریخی گلستان در چین/ گلستان نگین نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس»

معرفی دو شی تاریخی گلستان در چین/ گلستان نگین نمایشگاه «اسرار امپراتوری پارس»