مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 09:452021-12-23سياسي

یادداشت منتشر نشده ای از حجت الاسلام موسویان درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


یادداشتی از مرحوم حجت الاسلام سیدعباس موسویان عضو فقید اندیشکده اقتصاد مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این یادداشت به شرح زیر است: الگوی اسلامی-ایرانی پیشرفت، نقشه راهی برای پیشرفت پنجاه ساله کشور است که در اصول و ارزش های اسلامی، ریشه دارد.

یکی از بخش های مهم این الگو، بخش اقتصاد است و ازآنجاکه انطباق این بخش با مبانی اسلامی، حائز اهمیت فوق العاده ای است یکی از مبانی عملی الگو، حاکم کردن اصول، قواعد و عدالت اسلامی بر اهداف، سیاستگذاری ها، ساختارها، نهادسازی ها و تصمیمات اقتصادی تعیین شد.

در طرف مقابل، مطالعات تجربی نشان می دهد اقتصادی موفق است که بتواند ابزارهای مناسب، متنوع و اطمینان بخش را برای جذب سرمایه های داخلی و خارجی طراحی کند؛ اما نظام بانکی کشور، معضلات متعددی دارد که لایه بنیادین آن، مسائل ساختاری و نهادی است؛ لایه ای که ضعف در ابزارسازی -آن هم ابزارهای سازگار با احکام اسلامی- در آن قرار دارد.

از این رو، در یکی ار تدابیر پیش بینی شده در الگوی یادشده به بازطراحی و ارتقای نظام پولی و بانکی کشور و ابزارها و نهادهای سیاستی و نظارتی مربوط، بر پایه احکام شرع و با هدف حفظ ثبات و سلامت اقتصادی، هدایت اعتبارات به بخش‏های مولد، و بهره مند‏سازی عادلانه مردم از پول خلق شده بانکی اخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت منتشر نشده ای از حجت الاسلام موسویان درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

یادداشت منتشر نشده ای از حجت الاسلام موسویان درباره الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت