مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 06:202021-12-23بين الملل

تخریب موریانه ای تهدیدی روبه رشد در بافت تاریخی یزد


رییس پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با بیان این که حراست از بافت تاریخی عزمی همگانی می خواهد، گفت: تخریب موریانه ای که به واسطه مرمت های اشتباه انجام می شود تهدیدی جدی و روبه رشد در برای بافت تاریخی یزد است.

- محسن عباسی هرفته، رییس پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس با بیان این که تخریب موریانه ای، تهدید جدید و جدی برای بافت تاریخی است، اظهار کرد: مرمت های غلط امروز بلای جان بافت تاریخی شده اند.

وی با بیان این که مرمتهای غلط اصالت بنا، شواهد تاریخی، عملکرد اقلیمی و حس خوب این فضاها را که از مزیتهای جدی ابنیه تاریخی یزد است از بین می برد، افزود: در مقایسه با تخریب آشکار می توان به آن ها تخریب پنهان لقب داد.

رییس پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با بیان این که این تخلفات آشکار نیست و حتی ظاهری جذاب و با رنگ و لعاب دارد، تصریح کرد: سرمایه گذاران اگر نگاه بلند مدت داشته باشند باید به اصول معماری و مرمت یزد پایبند باشند در حالیکه با تداوم روند نامبارک کنونی، شاید کمتر از 10 سال دیگر، خانه اصیل در بافت تاریخی کمیاب شود و بناهای فاخر امروز به ساختمان هایی سیمانی، بدلی و خالی از هویت اصیل با ظاهر کاهگل مالی شده تبدیل شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب موریانه ای تهدیدی روبه رشد در بافت تاریخی یزد

تخریب موریانه ای تهدیدی روبه رشد در بافت تاریخی یزد