مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 06:202021-12-23حوادث

اهدای 42 قلم شی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان


فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اهدای 42 شی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت این اداره کل خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، سید علی حسینی اظهار کرد: چهار نفر از میراث بانان افتخاری شهرستان قلعه گنج اشیای تاریخی مذکور را به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان افزود: این اشیا شامل کوزه، جام، کاسه، گلدان و ظرف سفالی و کاسه، تبر، خنجر، شی و سرپیکان مفرغی می شود که در راستای فعالیت های اطلاعاتی و فرهنگ سازی های بومی و محلی در مناطق جنوبی استان کرمان به دست آمده است.

حسینی گفت: فرهنگ اهدای اشیای تاریخی علاوه بر توسعه و گسترش این سنت حسنه، الگویی برای نسل های آینده خواهد بود که در سال های گذشته فعالیت های خوبی در این زمینه از سوی کارکنان یگان حفاظت این اداره ‎ کل انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمایش آثار تاریخی و فرهنگی در موزه ها، ضمن آشناکردن مردم با آثار و یادگاران فرهنگی گذشتگان و نشان دادن پیشینه فرهنگی و تاریخی استان کرمان در جذب گردشگران داخلی و خارجی نیز تاثیرگذار است.

انتهای پیام/3388/ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای 42 قلم شی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان

اهدای 42 قلم شی با قدمت پیش از تاریخ به یگان حفاظت کرمان