مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 دی 1400 ساعت 05:552021-12-23پزشكي

باید و نبایدهای تغذیه ای برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید


یک متخصص تغذیه به تشریح باید و نبایدهای تغذیه ای در بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید پرداخت.

- باید و نبایدهای تغذیه ای برای بیماران مبتلا به "آرتریت روماتویید" ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه به تشریح باید و نبایدهای تغذیه ای در بیماران مبتلا به "آرتریت روماتویید" پرداخت.

دکتر هادی عبدالله زاد در گفت و گو با ایسنا، از بیماری آرتریت روماتویید به عنوان یک بیماری خودایمنی یاد کرد و افزود: این بیماری موجب ایجاد التهاب در مفاصل و تمام بدن شده، به نوعی که در این بیماران، تورم و درد و خشکی صبحگاهی در مفاصل شایع می باشد.

وی افزود: علاوه بر مفاصل، در این بیماری تمام اندام های بدن از جمله دستگاه گوارش هم ممکن است درگیر شود و خشکی مخاط مجرای گوارشی در برخی از این بیماران موجب می شود طعم و مزه غذا به خوبی احساس نشود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این مشکلات و بویژه درد و تورم مفاصل موجب می شود که این بیماران در انجام کارهای روزمره و حتی غذا خوردن دچار مشکل شوند.

وی با اشاره به تاثیرات مواد غذایی بر شعله ور شدن یا خاموشی علائم بیماری، گفت: مصرف برخی مواد غذایی می تواند موجب تشدید بیماری و افزایش درد مفاصل در این بیماران شود، از طرفی برخی موادغذایی هم برای بهبود وضعیت این بیماران مناسبت است، بنابرای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید و نبایدهای تغذیه ای برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید

باید و نبایدهای تغذیه ای برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید