مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 12:152021-12-22سياسي

برپایی نمایشگاه اسناد حضور پناهندگان لهستانی در اصفهان


معاون سفیر لهستان در ایران با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاهی از اسناد حضور پناهندگان لهستانی در اصفهان گفت: از برگزاری رویداد هفته اصفهانی ها در لهستان استقبال می کنیم.

- ، عمارت تاریخی باغ زرشک اصفهان در ادامه میزبانی از هیئت های فرهنگی خارجی پذیرای هیئتی از کشور لهستان بود.

در این نشست مشترک ویچیخ اونلت معاون سفیر لهستان در ایران به همراه مشاور امور سیاسی و رایزن فرهنگی این کشور با مجتبی شاه مرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان دیدار و گفت وگو کرد.

مهاجرت پناهندگان لهستانی به ویژه کودکان در خلال جنگ جهانی دوم به اصفهان که این شهر را در کنار سایر القاب تاریخی اش به شهر کودکان لهستان نیز مشهور کرد و سال ها است عامل پیوند دو کشور شده، موضوع این نشست مشترک بود.

ایران برای فراهم کردن تصاویر و اسناد پناهندگان لهستانی به ایران کمک کند معاون سفیر لهستان در کشورمان با اشاره به برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاهی از تصاویر و اسناد حضور پناهندگان لهستانی در اصفهان، از معاون فرهنگی شهردار اصفهان درخواست کرد برای فراهم کردن تصاویر و اسناد بیشتر از میان آرشیوهای موجود به آنها کمک کند.

ویچیخ اونلت با بیان اینکه در خلال جنگ جهانی دوم حدود سه هزار پناهنده لهستانی به ایران آمدند، گفت: تعداد زیادی از این پناهندگان کودک بودن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی نمایشگاه اسناد حضور پناهندگان لهستانی در اصفهان

برپایی نمایشگاه اسناد حضور پناهندگان لهستانی در اصفهان