مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 دی 1400 ساعت 07:202021-12-22اقتصادي

کشت گیاهان دارویی در تبریز 13 هکتار توسعه یافت


سال جاری کشت گیاه دارویی در این شهرستان بیش از 13 هکتار افزایش یافته است.

- به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، فرامرز افشانی افزود: در سال زراعی جاری 33 گونه گیاه دارویی از جمله زعفران، گل محمدی، ریحان، فلفل و آویشن در مساحت 514 هکتار در شهرستان تبریز کشت شده است.

وی با بیان اینکه برای اولین بار شاهد کشت موسیر نیز در مساحت یک هکتاری بودیم، افزود: توسعه این 13 هکتار کشت با اختصاص نشاء و بذر رایگان به بهره برداران صورت پذیرفته است.

افشانی از رونق کشت زعفران در منطقه خسروشاه شهرستان تبریز خبر داد و تاکید کرد: شهرستان تبریز به یکی از قطب های اصلی تولید زعفران در استان تبدیل شده است و نقش اساسی در تأمین امنیت غذایی ایفا می کند.

وی در خصوص چالش های موجود در تولید گیاهان دارویی شهرستان تبریز نیز گفت: عدم تولید نشاء و بذر اغلب گیاهان دارویی یکی از مشکلات اساسی بخش گیاهان دارویی شهرستان است که بهره برداران و کارشناسان را با مشکلات عدیده ای از جمله از بین رفتن گیرایی نشاهای حمل شده به علت حمل در شرایط نامناسب و عدم سازگاری رقم های حمل شده با آب و هوای شهرستان مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره جهت مکانیزه کردن عملیات کاشت، داشت و برداشت گیاهان دارویی تخصیص می یابد که این امر منجر به بالا رفتن سطح زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاهان دارویی در تبریز 13 هکتار توسعه یافت

کشت گیاهان دارویی در تبریز 13 هکتار توسعه یافت