مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 11:052021-12-21سياسي

500 رشته حوزوی تا پایان سال 1401 نهایی می شود


تا پایان 1401 حدود 500 رشته حوزوی سرفصل نویسی شده و نقشه اجرایی آن نهایی خواهد شد و گروه های علمی در پیشبرد و اجرای آن فعال تر عمل خواهند نمود.

- ، آیت الله علیرضا اعرافی، در پانزدهمین مجمع سالیانه انجمن کلام اسلامی حوزه با موضوع آسیب شناسی و راهکارهای توسعه دانش کلام که در سالن خواجه نصیرالدین طوسی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت بانوی گرامی اسلام صدیقه طاهره سلام الله علیها، یاد و نام اندیشوران حوزه های علمیه به ویژه متکلمان بزرگ جهان اسلام و پیش گامان تبیین و دفاع از اندیشه اسلامی و معارف اهل بیت علیهم اسلام را گرامی داشت.

وی در ادامه بر اهمیت توسعه و تعمیق حوزه علوم عقلی و علم مهم کلام اسلامی تاکید نمود و گفت: علم کلام برای بالندگی، رشد و استواری در پایه های نظام اسلامی به رشد، تقویت، توسعه و تقویت متدولوژی و منهج شناسی وابسته است.

مدیر حوزه های علمیه به علل و عوامل رشد و توسعه علوم فقهی اشاره کرد و تصریح کرد: فقه در یک داد و ستد مستمر با اصول، رشد و پیشرفت پیدا کرده است و به نوعی می توان گفت: ژرفایی و عمق فقه در یک رفت و برگشت پیوسته و دائمی با اصول شکل گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه افزود: دانشوران، نهادها و شخصیت های فعال در حوزه های دانشی غیر فقه و مشخصاً کلام باید به پایه ریزی اصول کلام به م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

500 رشته حوزوی تا پایان سال 1401 نهایی می شود

500 رشته حوزوی تا پایان سال 1401 نهایی می شود