مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 10:152021-12-21سياسي

نقش صله رحم در تحکیم خانواده


به اعتقاد بسیاری از روان شناسان رابطه هر فرد با انسان های دیگر از همان دوران کودکی شروع می شود و این رابطه تا دوران بزرگسالی نیز کمابیش یکسان می ماند و رفتار حمایت گر انسان ها با پدر و مادر و نزدیکان به عنوان رفتار صله رحم تلقی شده است.

-   رفتارهای مبتنی بر صله رحم و نیکی به خویشاوندان از لحاظ تئوریکی از همان دوران کودکی با رشد کودکان از طریق الگوسازی و سبک های تربیتی آنان با کودکان در خانه شکل می گیرد.

برای ایجاد سازگاری، احساس ایمنی و حمایت شدگی واقعی یا ادراک شده از تعامل نزدیک و صمیمی با موضوع دلبستگی ضروری است.

محققان در پژوهشی با عنوان رابطه صله رحم به پدر و مادر و خویشاوندان با کیفیت دلبستگی به پدر و مادر و افراد بزرگسال آورده اند، انسان ها در هیچ مرحله ای از مراحل حساس زندگی به طور کامل از احساس اعتماد نسبت به افراد مهم در زندگی خود آزاد نیستند.

این پژوهش توسط باقر غباری بناب دانشیار دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران و مجید بحرینیان دانشیار دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی انجام شده که نشان می دهد، واکنش های افراد در محیط زندگی تا چه اندازه در زندگی اجتماعی ما تاثیر می گذارد.

عملکرد مطلوب سیستم دلبستگی و به تبع آن دلبستگی ایمن متاثر از کیفیت تعامل بین کودک و تصاویر دلبستگی است که حاصل درون سازی انتظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش صله رحم در تحکیم خانواده

نقش صله رحم در تحکیم خانواده