مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-21پزشكي

واکسن سرطان بیو ان تک وارد فاز دوم آزمایش بالینی شد


واکسن mRNA سرطان شرکت بیو ان تک (BioNTech) که نخستین سازنده واکسن بیماری کووید-19 است، اکنون آزمایش بالینی فاز 2 خود را آغاز کرده است و می تواند تا 20 جهش را هدف قرار دهد.

- واکسن سرطان "بیو ان تک" وارد فاز دوم آزمایش بالینی شد واکسن mRNA سرطان شرکت "بیو ان تک"(BioNTech) که نخستین سازنده واکسن بیماری کووید-19 است، اکنون آزمایش بالینی فاز 2 خود را آغاز کرده است و می تواند تا 20 جهش را هدف قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، تابستان امسال، شخصی به نام عمر رودریگز ، 47 ساله، مبتلا به سرطان روده بزرگ در مرحله سه تشخیص داده شد و با وجود اینکه برای خلاص شدن از شر تومور سرطانی تحت عمل جراحی قرار گرفت، 70 درصد احتمال بازگشت آن طی پنج سال آینده برای او وجود دارد.

اکنون رودریگز برای شکست دادن این احتمال، جزو اولین افرادی در ایالات متحده خواهد بود که یک واکسن انقلابی و شخصی سازی شده توسط شرکت بیوان تک را دریافت می کند، واکسنی که از همان فناوری آران ای پیام رسان(mRNA) که در واکسن های کووید-19 فایزر و مدرنا استفاده شد، برای مبارزه با سرطان استفاده می کند.

البته واکسن های سرطان با کمک از فناوری mRNA یک حوزه جدید برای بیوان تک نیستند، چرا که این شرکت 13 سال پیش با هدف ایجاد درمان های سرطان تأسیس شد و در واقع در پی شیوع بیماری همه گیر کووید-19 مجبو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن سرطان بیو ان تک وارد فاز دوم آزمایش بالینی شد

واکسن سرطان بیو ان تک وارد فاز دوم آزمایش بالینی شد