مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 11:352021-12-20فرهنگي

روایت مرتضی احمدی از گرمابه های تاریخی تهران در یک مستند


مستند «گرمابان» به کارگردانی شهرام میراب اقدم گشت و گذاری در حمام های تاریخی تهران است که دوشنبه 29 آذر ساعت 18:30 از شبکه مستند پخش می شود.

- ، درباره تولید مستند گرمابان که امشب روی آنتن شبکه مستند می رود بیان کرد: این مستند به نوعی ادای دین به خاطرات دوران کودکی مردم است، گرمابان درباره گرمابه های تهران و آداب و رسوم گرمابه رفتن در قدیم است.

این مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته شده و زنده یاد مرتضی احمدی نریشن کار را گفته است.

وی افزود: این فیلم نگاهی به گرمابه های تاریخی تهران دارد و تا جایی که یادم هست در آن به گرمابه های نواب، قبله، باب همایون و… پرداختیم.

این مستندساز در خصوص ساخت این مستند توضیح داد: ثبت و ضبط خاطرات تاریخی تهران دغدغه همیشه من بوده و هست، درباره تهران، سینماهای شهر، خیابان مولوی، ارامستان اِبنِ بابُوَیْه و… فیلم های زیادی کار کردم، گرمابه هم با دغدغه ساخته شد.

وی اضافه کرد: خیلی از گرمابه های تاریخی که در این مستند نمایش داده شده اند تا امروز تخریب شده اند و اثری از آنها باقی نمانده است در حالی که می شد این بناها را با تغییر کاربری به مکان های توریستی تبدیل کرد.

اقدم گفت: این مستند رویکردی اجتماعی تاریخی دارد و در آن راوی برای بیننده قصه آداب و رسوم حمام رفتن و اتفاقات مهمی که در گرمابه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت مرتضی احمدی از گرمابه های تاریخی تهران در یک مستند

روایت مرتضی احمدی از گرمابه های تاریخی تهران در یک مستند