مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آذر 1400 ساعت 10:052021-12-20فرهنگي

نمایش 18 شیء تاریخی زنجان در موزه مردان نمکی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 18 قلم از اشیاء کشف شده از معدن نمک دورنبرگ، با همکاری موزه بوخوم آلمان و دورنبرگ اتریش با موزه ملی ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، امیر ارجمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 18 قلم از اشیاء کشف شده از معدن نمک دورنبرگ، با همکاری موزه بوخوم آلمان و دورنبرگ اتریش با موزه ملی ایران، در موزه مردان نمکی زنجان به معرض نمایش گذاشته شده اند این اشیاء در قالب 5 ویترین برای عموم قابل بازدید است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان افزود: بخشی از اشیای مکشوفه از معدن نمک دونبرگ اتریش که در موزه بوخوم است به ایران منتقل شده و به طور تقریبی هم زمان با دوران پیش از اسلام معدن چهرآباد و بسیار مشابه ابزار کشف شده در زنجان است.

ارجمند بیان کرد: ماه هاست که یافته های علمی کارشناسان باستان شناسی در معدن چهرآباد زنجان در موزه بوخوم آلمان به نمایش گذاشته شده است و گروه برگزاری نمایشگاه بوخوم برای معرفی ویژگی های بی نظیر پروژه مشترک خود، یافته های خود را با هنر گرافیک و داستان گویی پیوند زده است.

وی همچنین از پایان پنجمین فصل کاوش مردان نمکی در معدن باستانی چهرآباد زنجان خبر داد و افزود: کاوش های باستان شناسی معدن تاریخی نمک به منظور دست یابی به لای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش 18 شیء تاریخی زنجان در موزه مردان نمکی

نمایش 18 شیء تاریخی زنجان در موزه مردان نمکی