مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-19اقتصادي

بذر پاشی گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی خراسان جنوبی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی از بذرپاشی گیاهان دارویی خاص استان در 5 هزار و 400 هکتار از عرصه های منابع طبیعی خبر داد.

- با اشاره به طرح 3 در 14 در 1400 افزود: این بذرها طی 3 روز در 14 رویشگاه با کمک بهره برداران بومی و ستادهای مردمی در سال جاری کاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشترین بذر گیاهان دارویی مربوط به گیاه آنغوزه است که طی سال های گذشته ثابت کرده به لحاظ رویشی و مقاومت در برابر خشکسالی با اقلیم استان سازگاری داشته و البته درآمد مطلوبی را نصیب بهره برداران کرده است.

وی توسعه رویشگاه های گیاهان دارویی، اشتغالزایی در راستای تولید و تأمین معیشت بهره برداران را از اهداف مهم این طرح نام برد.

نصرآبادی افزود: در پی کاشت این بذرها و تعهدی که برای بهره برداران در حفظ و نگهداری آن ها ایجاد خواهد شد، می توانیم شاهد حفظ محیط زیست در مناطق رویشی و حفاظت آب و خاک در شرایط موجود، باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اضافه کرد: اجرای این طرح از ابتدای دی ماه در رویشگاه های مشخص شده انجام می شود، که در صورت مشارکت بیشتر انجمن های منابع طبیعی و افراد محلی می توانیم سطح بذرپاشی را افزایش دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بذر پاشی گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی خراسان جنوبی

بذر پاشی گیاهان دارویی در عرصه های منابع طبیعی خراسان جنوبی