مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 06:152021-12-19اقتصادي

اعتبار میلیاردی برای دیواره های ساحلی/ پرونده سیل 98 بسته می شود؟


ماجرای جبران خسارات سیلاب سال 98 لرستان آن قدر طولانی شد تا به دولت سیزدهم رسید و در جریان سفر رییس جمهور به لرستان اعتبار 100 میلیاردی برای تکمیل دیواره های ساحلی پلدختر مصوب شد.

- - گروه استان ها: در جریان سیلاب 98 بیشترین خسارت ها ناشی از ورود حجم بالای سیلاب به درون شهرها بود که منجر به تخریب منازل، خسارت به جاده ها و اراضی شد؛ به دنبال این مسئله ساخت دیواره ساحلی شهرهای پلدختر و معمولان در دستور کار قرار گرفت.

کار احداث دیواره ساحلی در شهر پلدختر تا بخش هایی از سوی مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرایی شد و در بخش هایی نیز همچنان نیمه تمام باقی مانده است.

قریب به دو سال از وقوع سیلاب در استان لرستان می گذرد و شهرستانی که در جریان این سیلاب بیشترین آسیب را متحمل شد شهرستان پلدختر بود.

یکی از عوامل ایجاد خسارت به مردم و منازل مسکونی در شهر معمولان، تخریب دیواره ساحلی بود، پروژه ای که با گذشت دو سال هنوز احداث نشده تا مردم این منطقه در فصل بارندگی ها دوباره در هراس سیلاب و خسارت های ناشی از آن باشند.

پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته های مردم را فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبار میلیاردی برای دیواره های ساحلی/ پرونده سیل 98 بسته می شود؟

اعتبار میلیاردی برای دیواره های ساحلی/ پرونده سیل 98 بسته می شود؟