مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-19اقتصادي

خشکسالی بر جان خراسان جنوبی چنگ می زند/ راهکار جبران خسارات خشکسالی چیست؟


خشکسالی بر جان استان خراسان جنوبی رخنه کرده و هر روز آسیب های بیشتری به آن می زند بنابراین باید راهکارهای مؤثر و طولانی مدت برای کاهش اثرات این بحران جدی اندیشیده شود.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ خشکسالی بیش از چند سال بوده که در جان خراسان جنوبی رخنه کرده و هر سال بر شدت آن افزوده می شود و یکی از عمدترین چالش هایی که با وجود خشکسالی در استان باید جدی گرفته شود موضوع مهاجرت است.

متأسفانه بحران عظیم خشکسالی به بخش های مختلف اقتصادی استان به ویژه بخش کشاورزی ضرر رسانده و موجب خالی از سکنه شدن برخی از روستاها به سبب نبود آب و تولید محصولات کشاورزی و دامی شده است.

هر چند موضوع خشکسالی بسیار مورد بحث قرار گرفته ولی به نظر می آید اگر فکری جدی به حال آن نشود و دولت در این امر ورود نیابد بسیاری از کسب و کارها در استان نابود و بر جمعیت بیکار این استان افزوده و در نتیجه مهاجرت گسترش خواهد یافت.

نتایج خشکسالی به گونه ای بوده که در آینده بیشتر خودنمایی خواهد کرد به طوری که سبب نابودی بسیاری از ذخایر آبی به ویژه آب های زیرزمینی شده و زیست بسیاری از موجودات زنده را به مخاطره می اندازد.

در حال حاضر نه تنها کم آبی سبب نابودی پوشش گیاهی استان شده بلکه آفات خود مزید بر علت شده و بخش وسیعی از پوشش گیاهی استان را از بین برده اند و از بین رفتن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی بر جان خراسان جنوبی چنگ می زند/ راهکار جبران خسارات خشکسالی چیست؟

خشکسالی بر جان خراسان جنوبی چنگ می زند/ راهکار جبران خسارات خشکسالی چیست؟