مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 21:502021-12-18سياسي

اثبات یکی دیگر از نظریات استیون هاوکینگ


به نظر می رسد استیون هاوکینگ بار دیگر درست می گفته است، چرا که یک مدل جدید از کیهان در روزهای آغازینش نشان می دهد که سیاه چاله های نخستین پس از انفجار بزرگ(مه بانگ) شکل گرفته اند و می توانند ماده تاریک گریزانی باشند که توسط این فیزیکدان برجسته در سال 1974 نظریه سازی شد.

- به نظر می رسد "استیون هاوکینگ" بار دیگر درست می گفته است، چرا که یک مدل جدید از کیهان در روزهای آغازینش نشان می دهد که سیاه چاله های نخستین پس از انفجار بزرگ(مه بانگ) شکل گرفته اند و می توانند ماده تاریک گریزانی باشند که توسط این فیزیکدان برجسته در سال 1974 نظریه سازی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، در سال 1974 استیون هاوکینگ فقید و دانشجوی او برنارد کار ، نظریه سیاه چاله های نخستین (primordial black holes) را پیشنهاد کردند که سیاه چاله هایی هستند که اندکی پس از مه بانگ به وجود آمده اند و می توانند همان ماده تاریک گریزانی باشند که برای اولین بار در سال 1933 نظریه پردازی شد و حالا 47 سال بعد، این نظریه می تواند اثبات شود.

سیاه چاله های نخستین نوعی سیاه چاله فرضی هستند که بلافاصله پس از مه بانگ شکل گرفته اند.

در جهان اولیه، چگالی بالا و شرایط ناهمگن می توانست مناطق به اندازه کافی متراکم را به سمت فروپاشی گرانشی سوق داده و سیاه چاله ها را تشکیل دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثبات یکی دیگر از نظریات استیون هاوکینگ

اثبات یکی دیگر از نظریات استیون هاوکینگ