مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 20:252021-12-18اجتماعي

مشاهده یک گونه پرنده برای نخستین بار در لرستان


رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: یک بهله کورکور بال سیاه برای نخستین در شهرستان پلدختر مشاهده شد.

- علی الشتری نژاد، اظهار کرد: یک بهله کورکور بال سیاه با نام علمی Elanus caeruleus در تالاب گوری بلمک شهرستان پلدختر برای نخستین بار مشاهده و ثبت شد.

وی عنوان کرد: کورکور بال سیاه یک پرنده شکاری از راسته شاهین سانان و خانواده قوشیان است و در چهار قاره اروپا، آسیا، آفریقا و استرالیا زندگی می کنند و به عنوان پرنده مهاجر زمستان شناخته می شوند.

الشتری نژاد بیان کرد: این پرنده ها به صورت گروهی زندگی می کنند و زیستگاه آن ها در کنار رودخانه ها، تالاب ها، مراتع باز، چمن زارها و اطراف شهرهای بزرگ است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست پل دختر عنوان کرد: این پرنده و در مناطق خاص مانند جنوب غرب عربستان، عمان، امارات متحده عربی، ترکیه، فلسطین و میناب مشاهده می شود.

وی ادامه داد: کوکور بال سیاه به صورت محلی در استان های کرمان و هرمزگان جوجه آوری می کند و به صورت مهاجر عبوری در استان گلستان و زمستان گذر در استان خوزستان گزارش شده و همچنین در البرز، تهران و قزوین نیز مشاهده شده است.

الشتری نژاد افزود: این پرنده شکاری، کوچک، رنگ سفید و روشن و سیاهی روی شانه هایش از سایر کورکورها قابل تشخیص است، طول بدن آن 31 تا 35 سانتی متر و گستردگی بال ها 75 تا 78 سانتی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده یک گونه پرنده برای نخستین بار در لرستان

مشاهده یک گونه پرنده برای نخستین بار در لرستان