مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 13:402021-12-18سياسي

وحدت حوزه و دانشگاه موجب تقویت خردورزی در جامعه می شود


نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه برای آن است که تمدن را به درستی تشخیص دهیم و خردورزی را در جامعه تقویت کنیم.

- به گزارش، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی، ظهر شنبه در مراسم بزرگداشت وحدت حوزه و دانشگاه، با تاکید بر اینکه در مسیر تحقق تمدن اسلامی لازم است تا حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر باشند، اظهار کرد: قبل از انقلاب اسلامی شاهد حضور فیزیکی روحانیون و اساتید معمم همچون آیت الله بهشتی، آیت الله مفتح و آیت الله مطهری در دانشگاه بودیم تا جایی که نویسنده بسیاری از کتب دانشگاهی اساتید حوزه است.

وی با بیان اینکه مراد از وحدت حوزه و دانشگاه صرفاً حضور فیزیکی نیست، گفت: آنچه امروز بسیار مهم است، بررسی و چرایی طرح این موضوع توسط حضرت امام (ره) است.

امام جمعه شهر همدان با اشاره به اینکه از منظر تمدن غربی، که ریشه اش از قرن 16 شروع شده، هرم علم از ریاضیات شروع و به جامعه شناسی می رسد، مطرح کرد: متأسفانه هیچ گاه آن طور که باید علوم انسانی و تعامل بین علوم در دانشگاه ها جدی گرفته نشده است.

حجت الاسلام شعبانی موثقی با بیان اینکه از اول انقلاب تا به امروز تنها یک یا دو نفر از وزرای علوم، تحصیلکرده علوم انسانی بوده اند، خاطر نشان کرد: اگر به دنبال آن هستیم که به وحدت حوزه و دانشگاه، وحدتی که بتواند جامعه، نظام اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب تقویت خردورزی در جامعه می شود

وحدت حوزه و دانشگاه موجب تقویت خردورزی در جامعه می شود