مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آذر 1400 ساعت 13:002021-12-18سياسي

مبارزه با تراریخته، تضمینی برای واردات سویا و روغن تراریخته !


رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران با انتقاد نسبت به مقابله با توسعه گیاهان تراریخته در کشور گفت: این امر تضمینی برای واردات محصولات تراریخته شد، - مبارزه با تراریخته، تضمینی برای واردات سویا و روغن تراریخته ! رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران با انتقاد نسبت به مقابله با توسعه گیاهان تراریخته در کشور گفت: این امر تضمینی برای واردات محصولات تراریخته شد، چرا که سویا و ذرت و روغن های وارداتی همگی تراریخته هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر سیروس زینلی امروز در همایش روز ملی زیست فناوری که به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به توسعه و پیشرفت ایران در حوزه بیوتکنولوژی گفت: علی رغم این پیشرفت ها ظلم بزرگی به حوزه تراریخته شد که باعث شد در یکی از زمینه های زیست فناوری عقب بمانیم.

وی با انتقاد از اینکه 20 سال است علیه گیاهان تراریخته مبارزه می شود، اظهار کرد: این مبارزه تضمینی برای واردات محصولات تراریخته بوده است؛ چرا که در این سال ها روند واردات این محصولات کاهشی نبوده است و امیدوارم مسؤولان به این فکر بیفتند که چه صدمه ای به این حوزه وارد کرده اند.

زینلی، میزان واردات محصولات تراریخته کشور را بالغ بر 5 میلیارد دلار ذکر کرد و ادامه داد: سویا، کنجاله، ذرت، روغن و غذای دام و طیور وارداتی تراریخته هستند و وابستگی ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با تراریخته، تضمینی برای واردات سویا و روغن تراریخته !

مبارزه با تراریخته، تضمینی برای واردات سویا و روغن تراریخته !