مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آذر 1400 ساعت 20:352021-12-17بين الملل

«پاستوکووک پلاس» واکسن یادآور کرونا منحصر به فرد در جهان


تاکنون در دنیا هیچ واکسنی به عنوان دُز یادآور طراحی و ساخته نشده و پاستو کووک تنها واکسنی است که به عنوان دُز یادآور ساخته شده است.

- گروه سلامت خبرگزاری فارس- محمد تاجیک:از روزی که سروکله کرونا در ووهان چین پیدا شد و روز به روز قربانیان این ویروس مهلک بیشتر شد، دانشمندان در اقصی نقاط جهان دوئل سختی را برای ساخت واکسن آغاز کردند، از فایز و مدرنا در آمریکا تا سینوفارم و بهارات در چین و هند و .

ایران نیز به عنوان یکی از 5 کشور مهم در واکسن سازی وارد این رقابت نفس گیر شد و چراغ واکسن سازی با خبر آغاز ساخت واکسن کووبرکت روشن شد.

البته این آغاز مسیری روشن در تولید ساخت واکسن کووید 19 در ایران بود؛چراکه دانشمندان بسیاری در موسسات پژوهشی و علمی تلاشی مجدانه و شبانه روزی را آغاز کردند و نتیجه این اقدامات دلگرم کننده فعالیت 5 پلتفروم واکسن کرونا در ایران است.

واکسن پاستوکووک به عنوان یک واکسن ایرانی -کوبایی حاصل تعاملات و همکاری های دو کشور ایران و کوباست.

در ایران انستیتو پاستور به عنوان قدیمی ترین مرکز واکسن سازی ایران و یکی از مهمترین مؤسسات واکسن سازی در دنیا کارهای تحقیقاتی و علمی خود را در مسیر ساخت واکسن آغاز کردند و در کشور کوبا نیز مؤسسه فینلای به عنوان یک از مهمترین موسسات در تولید واکسن فعالیت خود را دنبال کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پاستوکووک پلاس» واکسن یادآور کرونا منحصر به فرد در جهان

«پاستوکووک پلاس» واکسن یادآور کرونا منحصر به فرد در جهان